Site Overlay

Opinia semestralna

Czas mija również w przedszkolu gdzie pojawiają się kolejne opinie semestralne Synka [3L7M].

Taka opinia jest dla mnie – Taty oraz Mamy. bardzo interesującym spojrzeniem osób trzecich, które na co dzień mają kontakt z naszymi dziećmi. Jednocześnie pokazuje duże zaangażowanie wychowawcy i nauczycieli.

OPINIA WYCHOWAWCY

Bardzo się cieszę, że dane mi było Cię poznać. Zwróciłam na Ciebie uwagę kiedy byłeś jeszcze w żłobku i widywałam Cię na przedszkolnym podwórku. Bardzo lubię dzieci z wyraźnym charakterem, a Ty na pewno do takich należysz.

Jesteś sympatycznym, aktywnym poznawczo, towarzyskim chłopcem. Z łatwością nawiązujesz kontakty zarówno z rówieśnikami jak i starszymi dziećmi, i to bez względu na płeć. Potrafisz organizować zabawy tematyczne i jesteś podczas nich osobą dominującą. Włączając się do zabaw innych dzieci wnosisz do nich dużo własnych pomysłów. Jesteś żywiołowy, kreatywny i dociekliwy.

Poznałeś zasady obowiązujące w przedszkolu, ale nie zawsze je respektujesz. Często lubisz „iść pod prąd”. Jesteś odważny i niezależny. Potrafisz mówić „nie” i walczyć o swoje. Czasami zdarza się, że nie potrafiąc przeforsować swojego zdania zaczynasz płakać. Pocieszające jest jednak to, że bardzo szybko uspokajasz się i jesteś gotowy wysłuchać racji drugiej strony.

W pierwszym miesiącu Twojego pobytu w przedszkolu skupiłeś się głównie na kontaktach towarzyskich, poznawaniu nowego otoczenia i rytmu dnia. Byłeś uważnym obserwatorem i gdy przyszła odpowiednia pora ruszyłeś do pracy z pomocami. Czasami ciężko było Ci coś zaproponować lub wytłumaczyć do czego dana pomoc służy kiedy miałeś własną wizję pracy z nią. Tak było na przykład z czerwono-niebieskimi belkami, które służą do liczenia i nazywania liczb 1 – 10, a Ty wykorzystywałeś je tylko do wszelkiego rodzaju konstrukcji.

Twoją kreatywność udało nam się nakierować na materiał sensoryczny: różową wieżę, czerwone belki, brązowe schody, z których zaczęły powstawać niestworzone „budowle”, przy okazji utrwalałeś pojęcia związane z tym materiałem (duży – mały, długi – krótki, gruby – cienki itp).

Teraz coraz częściej i chętniej współpracujesz z nauczycielem, jesteś bardziej otwarty na jego propozycje.

Podczas pracy w kąciku matematycznym pracowałeś z szorstkimi cyframi, kojarząc nazwy cyfr z ich symbolami graficznymi, z wrzecionkami – starając się zrozumieć pojęcie liczby w sensie ilościowym i porządkowym, porównywałeś liczebność zbiorów i przyporządkowywałeś elementy zbiorów do liczb reprezentujących ich mnogość.

Potrafisz nazwać takie bryły jak: kula, półkula, walec, sześcian, stożek i rozpoznajesz te bryły z zamkniętymi oczami. Wykonałeś także szereg ćwiczeń utrwalających zapis graficzny cyfr (wyklejanie cyferek plasteliną, pisanie po śladzie). Poza tym wyszukiwałeś różnice pomiędzy pozornie identycznymi obrazkami, łączyłeś w pary przedmioty pasujące do siebie, spośród zbioru przedmiotów wykreślałeś element, który do tego zbioru nie pasuje.

Prawidłowo określałeś położenie przedmiotów: wyżej, niżej, najwyżej, najniżej, w, pod, nad, obok. W zakresie wiedzy językowej dzieliłeś wyrazy na sylaby (pomagało ci w tym wyklaskiwanie), wyróżniałeś głoski w nagłosie oraz, podobnie jak przy zapisie graficznym cyfr, wykonywałeś ćwiczenia grafomotoryczne (pisanie po śladzie, szlaczki literopodobne).

Z kącika kosmicznego początkowo najbardziej interesowały Cię okazy: muszle, nasiona, minerały. Teraz chętnie sięgasz po układanki ze zwierzętami, figurki owadów, gadów, stworzeń morskich. Poprawnie dopasowywałeś obrazki do warunków atmosferycznych i rozpoznawałeś całe obrazki po szczególe.

Bardzo lubiłeś eksperymentować z magnesem – dzieląc przedmioty na te co się przyciągają i te, które się nie przyciągają. Ostatnio powodzeniem cieszy się pomoc „pływa – tonie”, podczas pracy z nią starasz się określić z czego wykonane są kulki unoszące się na powierzchni wody i te, które opadają na dno.

Zajęciem, któremu oddajesz się najchętniej jest praca z kartką papieru. Cięcie, karbowanie, składanie, rysowanie potrafi zająć Cię przez bardzo długi czas. Składając ze sobą kilka kartek i zszywając je zacząłeś tworzyć książeczki zapełniając ich strony rysunkami i samodzielnie napisanymi literkami i cyferkami.

Podczas zajęć grupowych miewasz jeszcze trudności z rozpoczęciem pracy. Po momencie kryzysowym bierzesz w nich udział. Na zajęciach logopedycznych odpowiadając na pytania budujesz ładne, spójne wypowiedzi.

Na lekcjach języka angielskiego jesteś skupiony nad wykonywanym zadaniem lub grą. Zapytany niemal za każdym razem bezbłędnie określasz daną rzecz w języku angielskim. Chętnie uczysz się nowych piosenek i rymowanek.

Podczas zajęć gimnastycznych wciąż jeszcze uczestniczysz tylko w wybranych przez siebie ćwiczeniach. Jesteś bardzo sprawny fizycznie i samodzielny. Lubisz zajęcia muzyczno-ruchowe. Uczestniczysz w zabawach proponowanych przez nauczyciela. Szybko przyswajasz nowe teksty wierszy i piosenek. Chciałabym tutaj wspomnieć, że bardzo ucieszył mnie Twój występ na dniu babci i dziadka. Brawo!

W skupieniu wykonywałeś ćwiczenia na lekcjach ciszy. Rozpoznawałeś źródła dźwięków – zmysł słuchu, zapachy – zmysł węchu, chodziłeś po elipsie – koordynacja wzrokowo-ruchowa. Jednym z ulubionych przez Ciebie ćwiczeń jest obserwacja przesypującego się w klepsydrze piasku.

Mam nadzieję, że kolejne miesiące będą dla nas bardziej pracowite, że częściej (wspólnie) sięgniemy po coraz to nowe pomoce, zarówno matematyczne jak i językowe, że będziesz z radością zmagał się z nowymi zadaniami i że po prostu miło będziesz spędzał czas w naszym przedszkolu.

Pozdrawiam,
wychowawca.